Jag sitter ute på altanen och webbar. Tänk vad härligt det är med trådlöshet! Va? Att man får möjligheten att sitta ute och höra fågelkvitter och gräsklippare medans man går igenom dagens skörd av sidor.
Vi bor väldigt nära en trafikerad väg som kallas (eller om den heter) Norrleden. Men det gör oss inget. Det är ett sällskap. Och när det grönskas så ser man inte vägen utan kan vara lite igcongnito. Man hör men man syns inte.
Det har varit marknad i Västerås i helgen och vi försökte undvika den nu till våren. Höstmarknaden är större och bättre på alla sätt och vis. Det är tradition att gå på marknaden tycker jag. Där har man sprungit sen man var i den tidiga tonåren. Det är väl ingen större bredd på det man kan handla. Var femte stånd är ju i stor sett detsamma. Men det är ändå marknaden. Eftersom vi inte tänkt gå så har vi inte sagt något till kidsen. Men då Lina hade en sovkompis i natt hemma som satt inne med samma info som vi hade så kom det fram. Meh, ska vi inte gå på marknaden hörde vi i morse vid 9 tiden. Så var det bara att åka. Nej, vi kan säga nej men eftersom vädret var så fint så bestämnde vi att gå. De stora tjejerna som blev tre till antal fick gå själva med tät mobilkontakt. Lilla gick med oss och var nöjd med det. Vi gjorde marknaden på 1½ timma. Snabbt och effektivt. Och inget gnäll från barn utan alla var nöjda.
Har sen firat mor och Tomas mor. Jag har inte blivit firad. Inte vad jag vet i alla fall.
Nu ska jag lägga lilla och försöka få stora att gå till sängs hon med. Det ska packas badkläder för de ska till Löga imorrn.
Ska se om jag kan ta mig upp från stolen som jag sitter på..... Tomas tycker jag ser ut som en gammal pensionär!! Jag tror att han är nått på spåret!
Hugs & kisses!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar