måndag 31 oktober 2016

Lycka

Jag känner lycka. 
Det var ett tag sen jag kände lycka för mig. För andra har jag känt kärlek och lycka. Men inte för mig. 
Men nu i denna stund känner jag mig lycklig. 
Livet känns bra idag. Jobbet funkade bra idag. Jobbar liiite mindre. Börjar känna mig helare. Inte så mycket sorg längre. 
Sörjde en relation som jag hade i vintras/våras. Den var dömd att misslyckas men var så bra för mig då. Jag saknar inte det kärleksfulla jag kände att vi hade. Utan jag saknar honom och hans sätt. Samtalen. Rösten. Klarar mig bra men tycker vi kunde ha hållit kontakten. Så är livet. Folk kommer och går. 
Jag har också en sorg för separationen även om jag verkligen gjorde rätt. Nu är det passé och jag kan glädjas åt det som händer mig nu. 
Mina nära. Vissa mer nära än andra. Inga krav eller måsten. Vi tar dagarna som de kommer. Det blir vad det blir. 
Jag känner mig lycklig. Känns bra.