tisdag 25 oktober 2016

Vad tycker ditt/dina barn om dig

En uppmaning på facebook som jag bara kände att jag ville göra. Ville veta vad kidsen tycker. Så om du tycker lika som mig -  kopiera, intervjua dina barn och skriv så som de svarar.

 

Elin 11 år


1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?

- Godmorgon, fråga hur skolan vart och I love U. 


2. Vad gör mamma lycklig?

- Lakrits och sova


3. Vad gör mamma ledsen?

- När hon mår dåligt, nån säger dumma saker, när vi alla bråkar. 


4. Hur får mamma dig att skratta?

- säger roliga saker


5. Hurdan var mamma som barn?

- vet inte. 


6. Hur gammal är mamma?

- 43 år


7. Hur lång är mamma?

- 1,80. 


8. Vad är mammas favoritsysselsättning?

- Sova och prutta


9. Vad är mamma jättebra på?

- Att vara snäll och prutta


10. Vad är mamma inte så bra på?

- Parkera, passa tider och komma ihåg saker. 


11. Vad jobbar mamma med?

- På kundcenter vid Mälarenergi


12. Vad är mammas favoritmat?

- Fisk och kyckling


13. Varför är du stolt över mamma?

- Därför att hon kämpar och försöker vara glad fast hon inte är det. Och är snäll fast hon inte skulle vara det mot vissa. Bra på att laga mat och är påhittig. 


14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?

- Långben och Buzz lightyear och Dr Suggles. 


15. Vad gör du och mamma tillsammans?

- Lagar mat, åker bil. Gör saker. 


16. Vad är likt mellan dig och mamma?

- Dansmovesen och minnet


17. Vad är olika mellan dig och mamma?

- Mamma är längre och vuxen. 


18. Hur vet du att mamma älskar dig. 

- Hon visar det med kramar och pussar och säger det med fina meningar. Och med livsstilen. 


19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå till?

- Mc Donalds och godisaffären och hamnen och lyssna på vattnet. 


20. Vad vill du säga till mamma?

- Att hon är världens bästa mamma. Jag skulle aldrig klara mig utan dig. Du är modig, glad, snygg, påhittig och cool. Och jag älskar dig över allt! 

Inga kommentarer: