onsdag 23 juni 2010

Aj

Tvättat sängkläder som ska få torka ute på vindan. Mannen hade fått upgift att ta ner det som hängde medans jag hämtade de färdigt tvättade sängkläderna. Väl ute hänger jag upp örngotten (varför heter det så? Eller kuddvar?)och ser att bodens dörr är vidöppen. Jag går och stänger den. På väg dit (typ 5 steg) så får jag så djävla AJ i foten. Jag har gått på en kvistsakgrej som gick igenom min fakefoppatoffla och rakt upp i min fot. AJ!!
Mannen säger inget. När jag frågar om han inte undrar vad som hände svarar han:-du gör ju illa dig och har ont varje dag!! Vad vill du att jag ska göra? Jag som tycker SÅ synd om mig och ser att det kommer blod säger att det vore ju kul om han var lite omtänksam. Han bara skrattar och skakar på huvet. Du är ju faan som pojken och vargen, säger han. Hur ska jag veta när det verkligen är allvarligt när du ojjar dig titt som tätt? Han har ju en poäng där men det tänker inte jag låta honom få veta. ;)
Behöver jag en stelkramp spruta? Hjälp :(

Inga kommentarer: