torsdag 24 juni 2010

Besök på jobbet

Jag är ensam på jobbet så när som på Jimmy F.
Men han är här sporadiskt. Charlie är och hämtar på Arlanda.
DÅ ringer dagis och meddelar att lilla inte mår bra. Hon är ledsen och hög och pang låg och så går det upp och ner.
Jag har ingen som kan byta av mig!! Vad gör jag?!
Ringer till lillcheifen som rycker ut. Det bultar i kroppen och stressen är total. Jag gnuggar min panna som jag alltid gör vid stress. Bilen kör så djävla sakta. Lilla vännen.
När jag kommer fram är hon pigg. Hon sitter på en gunghäst. Men jag rövar med mig trollet ändå. Hon får hänga med mamman på jobbet med svt play och sitta innomhus. Kraftvärmeverket är ingen bra utomhus miljö för barn. Men det är den ju inte heller planerad för - barn alltså.

Nu har vi ätit lunch och hon har tryckt i sig räkor och druckit lingon måltidsdryck som är utspädd med vatten. Blodsockret låg lågt (2,9) men bör gå upp nu efter maten och förhoppningsvis hålla sig på en bra nivå så vi kan klämma en eftermiddagsdagenföremidsommar glass.

Tur att det är lungt idag så hon kunde vara med!

Happy torsdag!

Inga kommentarer: