onsdag 2 juni 2010

Jag är hemma med halmen. Lina var hemma redan med två kompisar. Det är varmt och solen skiner. En perfekt dag. Nu ska jag spendera tiden inomhus för att röja upp inför Elins kalas. har packat in en maskin med tvätt. Och nu röjs det i vardagsrummet. Det låter nästan som jag skövlar skog och jag lovar att man kan likna det med det. Klädhögar med ren tvätt, alla skor som handlades igår ligger kvar i kassarna, DVD fodral som ska hitta sin skiva. Jag kan fortsätta men har inte tid. Jag ska skövla.
Idag ser jag hur mycket pollen det har kommit. Det är ett ljust gult lager på altangolv, cycklar, leksaker och bord. Jag som tänkte hänga upp tvätten på torkställningarna ute på just altanen. Nåde mig om jag skulle tappa ett plagg. Det ska spolas av men inte idag. Pollen är som snö. Man tar bort/skottar och nästa dag ser det likadant ut igen.

Nej nu ropar vardagsrummet att det är dags att fortsätta.
Vi hörs! OM jag orkar efter all skövling. ;)

Inga kommentarer: