måndag 28 juni 2010

Pigg som en mört

Det är vad jag är just nu. Klockan är alldeles för mycket och jag ska upp om 5 timmar. Somnade i solsängen i dag och det är säkert det som spökar. Eftersom det nu officiellt är måndag så är jag inne på min sista jobbarvecka innan semestern. Det känns skönt. Det kommer gå sakta kan jag tro. Brukar det inte var så? Att veckan innan semestern går i snigelfart och man önskar man kunde putta på lite bakom så den kommer igång.

Tomas var och hämtade poolen som vi fått av farfar igår. Och idag inhandlades det sand för att ha under poolen. Och så passade han på att inhandla en släpkärra med jord också när vi ändå var igång. Det var alltså en kärra sand att skotta av och sen en kärra jord att skotta av. Det vart tempo när vi skulle lasta av sanden för han skulle hinna tillbaka till Norells och lasta på jorden. Och så var det spännande fotboll när han kom tillbaka med jorden så vi fick lite vila. Jag känner mig säkert som Arnold S i morrn när jag vaknar med värk i armarna. Ja, just det. Jag hjälpte Lina att rensa i garderoben och i bokhyllan idag. I hennes rum. Satt på hennes skrivbordstol och rensade skrivbordet som åkte med av bara farten. Jag ska sträcka mig efter nått på golvet så åker stolen iväg och jag ramlar av i slowmotion kändes det som. Och skrapade hela baksidan av överarmen i skrivbordet. Nu har jag ett blått streck från armhålan ner till armbågen. Ser nästan ut som en tattoo! Det gjorde inte ont men jag blev paff. Typiskt mig att råka ut för sånt där. Lina blev jätterädd och började gråta. Jag måste ha sett skitrolig ut. Eller så väntade hon på ett utbrott från mig för att det gjorde ont men det uteblev för det gjorde ju inte ont. Jag fick blåmärke ändå.

Så har vi flyttat på studsmattan till en annan plats och så får poolen ta över studsmattans plats. Tomas är smart han. B0)

Nej, jag måste lägga mig nu och försöka somna för det kommer 40 st som ska ha kort nu på morgonen. Jippie!!

Happy måndag!

2 kommentarer:

Fia sa...

jag cyklade förbi er gata i söndags men jag vet inte vart du bor exakt så vi vinkade till alla husen för säkerhets skull :)

Åsa själv sa...

Ha ha ha..
vi har det huset som har en aprikos mur och kornblå brevlåda med solrosor på. Nice va?!?!
Kika in någon gång om du/ni går förbi.

kjam!