tisdag 20 juli 2010

Det var den måndagen

Idag var det inget bokat alls. Super skönt.
Kusin Ella kom och underhöll Elin. Lina och Stina hängde. Jag började ÄNTLIGEN måla altanen invändigt. Har införskaffat utomhuslasyr färg. Den var lite som filmjölk i konsistensen. Väldigt lättarbetad! Vips så var första delen gjord. Det blir bättre än vad det var innan ; ). Så kom jag in på mitt "vad ska hända sen" snack. Tomas stoppade mig innan jag gick för långt. Gör klart en sak i taget - SEN kan du börja med nästa. Han är ju så klok den där karln ; ). Krösa kom över och fixade så vi har lyse på toan!! Tack snälla Per!! Vi hade införskaffat en sån där "tända lyset automatiskt" kontakt när vi shoppade för renoveringen av lilla toan för ca 1 1/2 år sen. När vi väl är klara funkar inte den fantastiska lysknapp. Det fattades någon elkabel som Per nu fixat till. Vi är sånna där som bara handlar utan att först kolla om det ens går att få det fungerande hemma. Vårt motto verkar vara: -Klart det funkar!!
Tomas var hem till Pers nya hus i Geddeholm och målade lite. Jag tog ett snedsteg och målade ytterdörren vid garaget svart!! Bara så där.... Och utan maskeringstejp och i skymning!! Får se i morrn hur det blev. Behövs en andra strykning i alla fall, det vet jag.

Nu ska jag sova. La mig halv fyra i morse. Tänkte på er småbarnsmammor som snart skulle gå upp när jag la mig. Jag hade ju kunnat ta eran morgon när jag ändå var vaken ;).

Natti!!

Grattis Laila på födelsedagen!! Nu är det tisdag:)!

2 kommentarer:

Vickan sa...

Ja,ta min morgon hade du med glädje fått gjort :-)

Ha en bra dag!

Kram

Anonym sa...

Tack så mycket Åsa!
Dörren kommar att se toppenfin ut, det såg man redan i går kväll;)

/Laila