torsdag 8 juli 2010

Hjärnsmälta

Idag har vi varit hemma hela dagen. Eftersom mamman ser ut som en svedd gris på grönbete. Lina hade Bea och Vendela över på sova över i tält kväll igår. Vid tre tiden i morse vaknar jag av stoj och skratt av decibel högre. Då var B och V ute och skojade på tomten och hade kul. Jag säger till dem. Ok säger de och blir tysta. 3 minuter senare är de igång igen. Jag blir faan heltokig. Gå och lägg er ropar jag från dörren ( jättesmart va?). Ok säger de och jag väntar på att de ska krypa in. Hinner bara in i sovrummet när jag hör dem stojja igen. Ut igen och med mycket bestämd röst manar jag dem att det är mitt i natten och ALLA sover så var tysta!!!
Sen hörde jag inte nått mer.
Sen i morse har det varit tjafs på kidsen. Vid lunch blev vi själva. Och våra ungar (kan inget annat säga) har tjafsat och bråkat omvartannat. Jag blir galen!! Det blir helt tomt i huvet och jag blir som apatisk och bara tittar rakt fram. Och i kväll ska Tomas på fotboll så jag blir själv. Hur ska det gå?? Så ska jag packa och tvätta tre maskiner till innan dagen är slut. Jag vill inget hellre än att sätta mig med trevligt sällskap och en kall dagens.
Jag hoppas jag klarar kvällen för det är faan inte kul just nu!!

1 kommentar:

ÅsaS sa...

Grattis Åsa! Vet hur det är... 3 kids här som också kan konsten att tjafsa(du vet vilka de är, då min C och din L gått i samma klass - ja, jag råkade hitta hit av en slump för ett tag sedan, men inte tillkännagivit mig - *fy skäms*).

I 2 dagar har vi bökat med dörrbyte och nog sjutton ska ungarna (ja, jag vet, det heter inte så...) ha maximal uppmärksamhet just då. Bara att bita ihop och komma igen.

Ha det gott!

//Åsa