onsdag 4 augusti 2010

Att sova eller inte sova

Tomas och jag har kommit i fel rutiner under ledigheten. Vi är uppe jättesent och så är man toktrött när klockan är 19 och dagen ska rundas av för barnen. Han sa imorse att han inte skulle somna till och ta "en femma" i soffan. När det var wipeout på tv och vi bara hängde där så nickade han till gång på gång. Jag väckte honom några gånger. Sa till, hostade lite halv högt, pratade rakt ut i luften, osv. Men kom sen på att han kan ju bli irriterad och sur om jag "tjatar" på honom. Han sover ju INTE....
Så jag frågade hur han ville ha det - ska han sova en femm eller ska jag väcka honom när jag märker att han knoppar in? Fick till svar att jag skulle väcka honom. Nu är han skit pigg och kommer säkerligen inte komma och lägga sig för än någon timma efter 12.

Inga kommentarer: