söndag 1 augusti 2010

Kött eller ej

Vi var ute på en tur idag. Åkte förbi Tidö och slottet. När vi var på väg mot slottet såg vi rådjur och deras små kids. Vi stannade till och skulle ta kort men då sprang de iväg ner i skogsgläntan.
Vi pratade om att de var så fina och att vi hoppas att de inte blir påkörda av någon bil.
-Vadå? Äter man dom? säger Elin.
-Ja, svarar Tomas.
-Då ska jag aldrig mer äta kött, svarar Elin!
Vi säger att det är OK om hon hellre vill vara vegetarian. Då får du quornbiffar när jag grillar säger Tomas. -Vadå.....men jag vill också ha grillkött säger Elin och vips var vegetarian tankarna borta.

Tanken att bo på landet värkte i mitt bröst när vi åkte på små vägar med många krökar. Det är bara när det är mörkt och vinter jag inte vill bo där.

Den svenska landsbyggden är härligt varm och fin!! Heja Sverige!

Inga kommentarer: