söndag 1 augusti 2010

Sista dagen ledigt!

Idag är det sista dagen av min semester. Ska försöka att hålla tårarna borta.
Vad ska vi göra den här sista dagen av långledigt? Ska vi bada? Leka i en lekpark länge och väl? Åka och hitta på nått vid en annan stad? Ja, frågorna och funderingarna är många! Vi har lovat kidsen i början av semestern (ja Tomas lovade) att vi skulle åka till Slagstaglassen i Eskilstuna och äta glass. Skulle ha åkt i fredags men nej. Pratade om att ta det igår innan päronem kom med mat och fest, men nej. Och idag vill jag åka och då är det fint väder och då vill man inte sitta i en bil. Så vad ska vi göra?! Bara vara är ju också rätt skönt. Kan det vara så att det är "jag vill vara mera ledigt" nerven som är i klämm? Att den vil göra mer än vad man kan bara för att det är sista dagen av "frihet"?
Jag har typ tre veckors semester kvar att ta ut och det kommer tas ut nått mer i höst/vinter med all säkerhet. Vi är bjudna på bröllop i USA Californien i November men har inte riktigt koll på om vi ska åka. Och ska vi alla åka eller bara mannen vars kusin är brudgummen. Vad kostar det att åka till USA för två vuxna och två barn? Och när man ändå är där vill man ju inte bara göra en weekend av det hela. Det tar väl ändå 14 timmar att flyga?!
Så fyller mannen big 40 i december och han vet inte om han vill åka iväg eller vara hemma. Så semesterdagarna som jag har kvar känns finfint att ha.

Nu ska vi fortsätta spåna på vad som ska hända idag.

Inga kommentarer: