torsdag 25 oktober 2012

Onsdagen med Elin

Vi gick till skolan. Hon tyckte det var kallt. - Mamma, är jag röd om nosen? Frågade hon typ var femtionde meter. Väl framme var det frukost dags. Jag åt två knäcke mackor och salami plus en kopp the. Elin micrade en macka och bredde med sitt smör. Och till det ett glas mjölk.
Sen hade de lite utelek innan det var dags för lektion. De började med halvklass. Varannan dag är de halvklass på morgonen. För att alla ska få synas och höras. Bra tycker jag. Elin sitter bredvid Rahmo som började klockan 10 så jag satt bredvid Elin tills dess. Mycket snack från vissa barn och mitt barn sträckte upp handen hela tiden. När hon fick komma till ord var det ofta borta det hon ville säga. Men. lika ofta hade hon något fyndigt att säga. :)
På lunchen var det potatis, köttfärsbiffar och sallad. Helt OK.
SEN kom det stora för dagen. Ettorna fick åka till Lek & Bus. Tydligen får man boka upp klassen gratis för lek i två timmar. Så bjuder de på fika. Och så fick de en varsin liten godispåse med en gå två betala för en kupong i. Smart!! Alla kompisarna gillade att leka. De hade super kul.
När kompisarna åkte tillbaka till skolan stannade jag och Elin kvar. Vi provade glasögonbågar. Hittade ett par snygga Esprit. Hon var nöjd. Så vi la undan dem och ska återkomma med receptet för att glasen ska i. Ett Lördagsnöje kanske?!
Vi åkte buss hem och Elin njöt hela vägen hem. Vi åker alltså inte buss så ofta. Ha ha ha.
Det var min dag med Elin i skolan.

Inga kommentarer: