söndag 28 oktober 2012

Smält pärlor


 
Jag provade att smälta pärlor.
Man ställer dem upp med ca 1 cm mellanrum på en plåt med bakplåtspapper.
Sen i ugnen i 5 minuter på 200 grader.
Nu hade vi IKEA pärlor som vi inhandlat för många år sen.
De blev sådär. Tror att Hama pärlor eller andra är bättre.
IKEA kan ju ha uppgradat sina pärlor. Det vet jag ju inte för våra är gamla.
Det blev en halv barnmatsburk på fem plåtar. Så det behövs göras om igen
om tjejerna vill pärla armband eller halsband.
Ska kolla på lite andra färger och märken. Det var kul att prova även om det var pillrigt :)
 

2 kommentarer:

Joa sa...

Åh vilket tålamod, det skulle jag aldrig klara av! FEM plåtar för en halv barnmatsburk? Jisses! Duktiga du!

Åsa själv sa...

Jag är rätt imponerad själv att jag stod där och ställde ut pärla efter pärla. Var rätt skönt att göra nåttt så monotomt att man kunde tänka på massa andra saker. Planering typ. Kvinnlig planering. Ni vet fem veckor fram i tiden. Moahahaha. Vem behöver kalender när man kan ställa upp pärlor på en plåt?!
Ska köpa andra pärlor. Blir nog bättre då.