torsdag 1 november 2012

Besvikelsen är stor

Jag hade INGEN koll på att det var stora Bus eller Godis kvällen igår!!!
Ingen aning alls. Jag trodde faktiskt att det var på lördag! Och igår när jag kom hem efter träningen så skulle jag bara duscha och sen iväg på bokcirkeln. Pappan och kidsen skulle till MAXI och handla som vi alltid gör på torsdagarna. Men nu minus mamman. När jag packar ur min väska innan jag hoppar in i duschen så står hon där och ser ledsen och besviken ut - den lilla. - varför mamma får jag inte gå bus eller godis idag? Jag är ju så klart som ett ?. Svarar: - men gumman, det är ju på lördag.  Får till svar: -Nää för Maggan sa att det var idag. Maggan är fritidsfröken. Jag vill också gå.
Jag tittar på Tomas och typ säger mentalt, visste du att det var idag? Han svarar nej. Den här gången funkade det telepatiskt :)
Jag säger till lilla att du får gå på lördag. Hon svarar att DÅ är det ju inte Halloween. Varför ska jag gå när det INTE är Halloween? Jag säger att jag inte visste att det var just idag och att jag ska bort och ni ska handla. Vi tar det på lördag. OK, hörs det tyst och mumlande när hon går in på sitt rum. - Men det är idag, mamma, det är Halloween! Får jag höra innan hon stänger sin dörr.

Sen när jag kom till bokcirkeln så sa fler att det var bus eller godisdagen. Jag bara kände mig lost. Och lite misslyckad. När jag kom hem senare på kvällen var alla vakna. Vi är lediga idag. Så jag la mig bredvid lilla när hon skulle sova och där låg vi. Hon fortfarande besviken och dyster och jag kramandes om den lilla kroppen. - Mamma, jag är inte på humör, säger hon. Sen somnar hon som en stock!

Inga kommentarer: