måndag 5 november 2012

Elin är sjuk

Hon sa igår kväll att hon hade ont i magen. Det var precis när vi tagit nattinsulinet. Det brukar göra lite ont. Och så var hon så ledsen igår för att farmor inte är hos oss längre. Så hon fick sova hos oss i vår säng. Imorse när vi vaknade sa hon att hon hade ont i magen igen. Jag trodde att det var för att hon var trött och ville sova mer. Men hon var verkligen dålig. För medans jag kissade hann hon spy. På köksbordet. Jag hörde inget utan hon kom och sa förlåt mamma. För vadå sa jag. För jag har spytt. Lilla vännen svarade jag. Det behöver du inte be om ursäkt för. Men det är på bordet sa hon sen. Och japp det stämde. Så det var bara att ta på handskar och torka upp. Tomas började klockan sju och hade åkt redan så jag fick meddela mina kompisar på jobbet att jag blir hemma. Sen har det spytts och bajsats en del. Så vi blir hemma imorgon också. Hon har fått i sig lite kycklingsoppa. Får se hur länge den får stanna i magen.
Just nu har vi soffhäng.

1 kommentar:

Joa sa...

Men åh vilken dag! Hoppas hon piggar på sig! Kramar!