lördag 29 maj 2010

BP


Imorse gick jag på mitt första Body Pump pass på säkert 10 år. Har det funnits i 10 år?
Nåväl. Jag tänkte i morse att jag skiter i det men sen tänkte jag att jag hade fan sagt att jag ska gå och jag har ju ett träningskort som jag betalar för men inte utnyttjar så jag gick.
Och OJ vad nervös jag var. Hur skulle det gå? Tänk om passet är fullt? Kan jag?
Lina vaknade precis när jag skulle gå och ville hänga på så det fick hon. Hon satt med i salen och iaktog de andra som var så duktiga. Och så jag. Det första jag gjorde när jag kom i salen var att hugga första bästa och fråga om hjälp. Hade koll på vad man skulle ha egentligen märkte jag sen men det är bättre att fråga. Fick hjälp av världens snällaste. Hon var där hela passet. Och han som hade passet var skit duktig och pigg och peppig så man ville kämpa. Nu gjorde jag inte alla övningar då jag inte kan göra utfall och stå på knäna. Men jag gjorde knäböj när det var utfall och drack vatten när det var armhävningar. Man får passa på att vara inovativ. Jag trodde inte heller att passet var konditionsmässigt jobbigt men OJ vad jag fick kämpa med flåset. Faan vad har jag gjort mot mig själv genom att låta mig bli som jabba?
Det var i alla fall skit kul att utöva och jag tänkte mig varje lördag morgon kl 9 så länge den tiden är. Då är det klart för dagen och man är uppe med tuppen. Och....man kan bara bli bättre! :)

Efteråt kom instruktören och frågade hur jag tyckte det var. Jag gick ut lite tidigare då det kändes som att jag skulle svimma. Jag var helt slut. Satt i soffan och åt ett äpple för att få lite socker i kroppen. Han sa att på måndag kommer jag nog känna av detta. Jag längtar faktiskt till måndag för att få belöning av det jag idag har gjort. Det jag tyckte var kul också var att jag fick "kontakt" med musklerna. Kanske inte så svårt när de inte tränats på flera flera flera år. Men jag kände verkligen att jag gjorde rätt på det jag kunde. Det ÄR roligt att träna. Latmasken som kryper i mig får hålla sig undan. Tomas skrattade när jag kom hem och sa att jag kommer gå varje lördag på det här. - ha ha ha ha ha ha ha.....ja, det har jag ju hört förut!! ha ha ha ha ha ha ha. Han skrattade jättemycket och hade en ironisk röst. Ja, jag är periodare på allt jag gör i livet men that's me. Tänkte ta en stavgångsprommis på måndagkväll om inte Tomas ska till Klinta och jobba. Men om båda kidsen är hemma kan jag gå en 30 minuters. Det är ju bättre än inget alls. 30 minuter klarar de sig själva. Det får bli en liten runda runt kvarteret. Jag är ju inte superwoman!! Här tar vi det lungt.
Har blivit inbjuden på tisdag att gå på pass igen och det verkar vara nått jag klarar. Har tränat det tidigare och det gjorde verkligen skillnad. Så....JA, jag kommer! Elin har fotbollsträning då. Och hon fyller 5 år. Så jag kanske ska kolla lite om vi ska ha lite familje mys då eller om de ska gå på träning. Så jag säger JA om vi inte ska ha familjemys. Tar med mig Perno med. Hörde du det Perno. Vi ska gå på pass!! ha ha ha. Tjohooo.

Köpte nya träningsskor i torsdags. Det är löparskor men jag ska ha dem att gå i. Jag kan ju inte springa. Hur skulle det gå? Flapp flapp lär det låta när jag kommer. Magen, lår och bröst som har party och far åt fel håll när man springer. + att jag kan inte springa! Väger för mycket. Så jag ska gå i dem. Det blir bra. Har glömt dem på jobbet så det blir bra att ta en gångprommis på måndag.

Tänk att jag gick på passet!! jag fattar det inte själv.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är jätte imponerad att du faktiskt gjorde det, super duktig är du.....

Jag vill jätte gärna följa med på pass men på tisdag har Axel avslutning på fritids så jag kan inte.... Och så har jag ju inte ens ett träningskort haha.... hur gör man då?!

Puss och kram Perno

Åsa själv sa...

Det finns gratisbiljetter på hemsidan. Det är bara att skriva ut. Så du kan hänga på en gång ialla fall. Det vore jätte kul tycker jag!!

Happy lördag Darling!

Anonym sa...

Jaha då kan jag inte skylla på det heller haha.... Klart jag ska följa med så bara dag och tid så kommer jag som ett skott.... Ska bli riktigt kul =)

Kram, kram Perno

Tuppen sa...

KOM! Bara KOM!

Och jag är så stolt.
Du är ju så bra!


Kram, Tuppen