onsdag 9 juni 2010

Hemma

Då var man hemma med halmen.
Vaknade vid 6 tiden av att jag hörde någon duscha. Stod och lurpassade vid min dörr så jag kunde prata med den som var där inne när den var klart och på väg ut. Duschen var alltså ute i korridoren. INTE inne i mitt rum!! ha ha ha.
Det var Ann-Christine som hade tagit en morgondusch och hon sa att hennes gäng skulle gå och äta frukost vid 7.30. Så jag tog mig en snabb dusch och gjorde mig i ordning så jag kunde hänga på. Hade inte en aning om vart vi skulle. Det är rätt stort där i Sätrabrunn. Massor av små hus och alla heter nått och alla ser lika fallfärdiga ut. La mig på sängen när jag var klar och hade packat ihop mina saker.
Var ute i tid och vi traskade till restaurangen som låg på andra sidan området från där vi sov. Det var SÅ gott med frukost. Jag åt mest frukt och en macka. Juicen var inte så god som jag hade hoppats. Men det gick att dricka. Sen var det dags för konferens. Vissa var piggare än andra. Jag säger inga namn. Jag var skit pigg för jag gick hem tidigt.  Så fick vi lyssna och försöka se intresserade ut. Vissa satt och gungade när de försökte hålla ögonen öppna. Jag säger inga namn. ha ha ha.
Super god lunch och jag tog en liten prommis innan det var dags att samlas igen med workshop.
Vid 16 tiden var dagen i Sätrabrunn över och vi körde hem till Storstan igen.
Helena skjutsade hem mig och det var skönt att komma hem. Mannen och tjejerna var inte hemma än och jag kunde packa upp i ensamhet.
När de kom hem åkte vi till Hälla och handlade skolavslutningskläder till kidsen. De har nyss fått kläder men vi var lite snälla och de fick handla mer. Blev inte så dyrt. Det blev H&M. Alla nöjda och vi åker hem och äter middag.
Farbror Henry var här precis och lämnade av paket till Elin. Det blev lektält med en tunnel. Hon blev jätteglad. Eftersom vi är lediga imorgon så får de vara uppe lite längre ikväll. Men bara lite. Jag och mannen ska planera för fredagen när vi åker till Astrid Lindgren Värld. Vi ska ta med mat för fredagens dag i parken och på lördagen handlar vi mat i parken. Vi slår på stort. : D.

Happy onsdagskväll!

Inga kommentarer: