måndag 21 juni 2010

Ljuvliga väder

Det går i vågor vädret. Jag är inte helt nöjd men tycker ändå att det är OK att det regnar ibland och sen sol i massor. Jag är en sån där som gillar regn. Smattret på altantaket väcker husvagnsmäniskan i mig. Mys så det förslår.

Mannen har gjutit på tomten så att torkställningen kan stå där utan att den viker sig och lägger sig på marken. Det hände förra sommaren. Så klart var det lakan och sängkläder på som med vindens hjälp själpte torkvindan till marken. Det kommer vara ett minne blott. Han har grävt och blandat cement och fixat. Han kände sig nog väldigt manlig. Och det blev bra!! Tjohoo. Idag åkte första utehängartvätten upp. Det var sånt där mixmatch tvätt. Benvärmare, dock kläder, ett förkläde som de har vid påskkärringjakt, pyamasjacka och lite strumpor och trosor till tjejerna. Det ser inte klokt ut. Men nu är det rent i alla fall och hänger på tork. Får hoppas att det inte regnar i morrn. Men det är ju inte hela världen för det som hänger där ute heller.
Jag har annars hamnat i en tvätt koma. Det vill sig inte att jag tar mig ut i det okända landet garaget och laddar maskinen med en hög. Nej. Det tar emot. Har tvättat mycket sporadiskt den sista tiden. Vet inte varför - kan vara så att jag tycker att jag tvättar samma kläder om och om igen. Det såg jag även idag när jag hängde den mixade tvätten att hälften var sånt som var rent. Vissa strumpor var "ihop" satta fortfarande. Det kan också vara så att det finns för mycket att välja på så det är OK att bara prova och sen slänga på golvet för mamman tvättar så gärna. Men då är INTE fallet. Mamman vet 10 saker hon hellre gör än går ut i garaget och slänger in tvätt. NOG om det!

Tänkte passa på att tacka fina Camilla för en trevlig lunch på ett favvis ställe. Hon vet vart jag trivs. Ha ha ha. VI måste träffas snart igen. Men det lutar nog mer åt att det blir efter semestern.

Nu off to bed!

Önskar er en drömrik natt och en härlig happy tisdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för en trevlig lunch. Det gör vi om efter semestern.
Kram Camilla