söndag 25 juli 2010

Elin+huvudvärk=Inge bra!!

Elin har ont i huvet ofta nu. Hon gråter och jag tröstar. Oron stiger för varje gång hon kommer med infon om huvudvärken. Jag har ringt diabetes Mona men inte fått svar - säkert för hon kanske har semester. På måndag ringer jag till husläkaren och vill ha remiss till barnkliniken. Eller kan man ringa dem direkt? Eftersom hon har ont i huvet i stort sett varje dag vill jag att hon blir utredd. Hon kanske krampar på nätterna som ger spännings huvudvärk? Dricker hon för lite vätska? Jag vill veta!! Bara det inte är nått allvarligt. Det orkar jag inte med!! Vi har nog så det räcker och blir över ändå med lilla frökens diagnoser.

Återkommer när jag vet mer... Håll tummarna för att vi ska få en tid fort som faan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla pluttan! :( Hoppas ni får komma in snabbt. Huvudvärk är ju jättejobbigt, speciellt när man är liten. Kram Anna

Åsa sa...

S gick omkring med huvudvärk i ½ år, tog TBE-prov (ryggmägsprov) för att utesluta något sådant. Efter flera turer kom de fram till att han är ÖVERsynt, och fick glasögon. Huvudvärken finns dock kvar till och från men inte i samma utsträckning och styrka. Hoppas ni får en "enkel" förklaring och att lillstumpan får må bra.

Kram Åsa

Vickan sa...

Nej usch!
Hoppas ni får reda på vad det är!

Kram!