söndag 25 juli 2010

Väder





Vi går in på vecka 4 av semester i morgon och jag kan säga att jag är skit glad över att jag haft semester när jag haft. Solen har varit underbar och varm. Visst har jag gnällt lite att det varit lite väl varmt, men inte har jag önskat bort solen och värmen!!. Absolut inte!
Det har skrivits på Facebook om vädret. Att de som gnäller över värmen kan dra och hålla käft. Njut medans ni kan, osv. Nu kommer nya inlägg som: här får ni som klagade!! Och jag kan inte mer än hålla med.
Varför är svensken aldrig nöjd? Det ska inte vara för mycket eller för lite. Det ska vara lagom! Vilka tråkiga djävlar vi är! Jag blev fashinerad av att vi ens kunde ha sån värme i norden och Sverige. Vi hade det nästan varmare här än runt medelhavet. Det var nästan Afrika värme här. Varmt och gott. Nu är den där kalla regniga sommaren här. Förhoppningsvis inte för att stanna. Visst måste väl ni som börjar på semestern i morrn också få njuta sol.
Jag har ett förslag....om alla önskar att solen ska komma fram så kanske den gör just det. Ni vet - överaskar! Jag kommer lägga en kvällsbön vid sänggående om sol! Och jag hoppas ni följer mitt råd :)

Inga kommentarer: