söndag 18 juli 2010

Familjen tur

Jag lovar att jag inte hittar på allt som händer oss. Här kommer nästa brakhistoria.

Vi kom hem igår natt och vi packade ur bilen när barnen kommit i säng.
Tomas öppnar garagedörrarna och ryggar tillbaka. Det var en stank som inte var av dess like.
- Vad är det som luktar frågar han mig?
-Jag vet inte svarar jag.
Han tittar till proppskåpet men det är OK. Och ser då att kontakten till vår extrafrys Modell äldre är ur. Den är inte i eluttaget. Så där har frysen stått med mat tinandes och goonande i en vecka. I den här värmen. Jag höll på att spy när han öppnade dörren till frysen. - Faan stäng ropar jag!
Så vi slår på frysen igen för att få bort lukten och vi går till sängs. Jag tyckte det kröp över allt på mig. Tänk om lukten har dragit till sig möss och råttor och shit. Jag somnar efter mycket tänkande och borttvingande av tankar.

I morse vid 10 tiden, var vi vid återbruket och slängde 5 kilo Oxfilé, 3 kilo entrecôte, två falukorvsringar, ett paket med kräftor och en påse räkor. Ni fattar att det inte luktade gott va??
Och jag skulle göra rent frysen när vi kom hem. Drog mig så länge jag kunde och sen var det bara att bita ihop. Men jag klarade inte det. Det var så äckligt!! Ä C K L I G T!!! Så jag har bestämt att frysen åker till återbruket imorrn. Jag ska spola ur den med trädgårdsslangen innan den lämnas till sista vilan. Tur nog så är det en frys från Tomas farmor som hon hade som extrafrys. Och inte en ny. Det var absolut inget fel på den men jag tror inte att det går att få den ren igen. Det var till och med små små maskar som smala maggots i frysen. OH MY GOD. Det är därför den åker! Inte kommer jag vilja ha mat i den där frysen igen fast den är rengjord! NEVER!
Pappa Åke sa att inget lever om man sätter på frysen igen när den är rengjord. Men det litar jag inte på. Och tänk att torka bort det där som ligger där inne. BLÄÄÄÄÄÄ! Jag lider bara av att veta att den står där i garaget och goonar en natt till.

Tomas sörjer köttet som han tänkt skulle spisas nu på semstern.
Shit happens.

Vi vet vem som dragit ur kontakten.

Hej och hopp!!

Inga kommentarer: