söndag 18 juli 2010

Tidigt födelsedags paket

Mannen glömde sina badshorts på Lalandia och ville ha nya!
Så när vi var och dumpade äckel kött på återbruket svängde vi förbi sportaffären och handlade nya shorts till honom. När vi går och kollar läget i sportaffären så hittar jag ett nybörjar set till Lina. Golfklubbor alltså. Det var tre klubbor. Järn 7:a, putter och en pitcher. Och en liten bärbag. Det var supernedsatt så jag kunde inte låta denna bra affär gå mig förbi. Tomas tyckte att det var lite väl tidigt att ge henne dem nu men hon fyller ju i september och jag vet att det är kläder efter väder, men tyckte att det kanske vore roligare att slå lite bollar nu när vädret är kalas! Hon har ringt till farfar Kenth och sagt att hon vill att de ska träna golf någon dag. Jag sa till henne att farfar kan stå och ringa på vilken morgon som helst vid 6 tiden och vilja ha med henne ut. Lägg av fick jag till svar....den som lever få se.....tänkte mamman.
Självklart ska pappan också ut och vädra klubborna lite. Jag har varit på honom nu i två tre år att han ska gå med i en klubb och spela lite. Han gillar ju det så mycket. Men det verkar inte som att han har känt för det. Eller om man inte har rätt utrustning (typ den senaste) så kan man bara inte spela. Det går ju bara inte lika bra. Jag säger: Go shopping då för faaan! Men neeeej. Det ska gnällas lite och tyckas synd om. Efter snart 18 år så går det inte hem längre hos mig. Det samma gäller löparpjucken. Men åk och köp då!! Märket finns inte i stan och då måste han åka någon annan stanns och det blir genast jobbigt. Man kanske kan prova ett nytt märke? Vi lever i 2010 talet och det borde ha utvecklats lite i alla märken vid det här laget va? :) Jag kommer inte ens gå in på glasögonköp....

Imorrn blir det nog golf för pappan och Lina (om vädret tillåter) och mamman ska röja upp efter semestern i kassar och väskor.

Inga kommentarer: