lördag 3 juli 2010

Hot like Hell

Och jag borde ju veta ;)

Idag är det varmt. Pappan tog med sig barnen och åkte till Löga och badade. Jag tog på mig rollen som presentköpare till kalaset som skulle äga rum 15:00 på Busborgen.
Åkte bil till Hälla och första stoppet Toys'R'us. De flesta gick med vagnarna fulla av poolprylar! Jag letade efter en present till en 6-åring. Det var varmt där. Det brukar vara varmt där men idag var det hett. H O T!
Hittade vad jag sökte och vips så satt jag i en stekhet bil. Tar mig över parkeringen till Hälla shopping. In på Kappahl för att se om de har några toppar av slaget tunna. Jag gillar käder som täcker min hydda. Och turen är med mig för jag hittar 4 sjok som passar. Och ingen var svart!! En var det en tunn svart rand på men det är OK tycker jag. Sen köpte jag lite tights till tjejerna och linnen. Sen hem i en skitvarm bil med dålig AC.
Slå in paket och sen hämta upp Elin på Löga för kalasdags.
Det var tomt på Busborgen. Det var kanske 7 föräldrar och 11 barn där när vi kom. Och på kalaset var det 6 st inkl den som fyllde. Det var tyst och skönt. Kidsen sprang och lekte och vi hade full uppsyn (i stort sett)

Vattnat hemma och justerat poolen för det var värsta slagsidan på den. Men det är fixat med plattor och stark karl. Vi har grillat och myst på altanen. Nu tittar mannen på fotboll och jag passar på att webba lite. Behöver ljusa tights och har kollat webben. Kan inte gå i svarta hela sommaren. Jag måste acceptera att så här är det och jag får skylla mig själv. Mitt träningskort dammar som faaan i plånboken. Det ser helt nytt och oanvänt ut. Nej men.....det är ju så det är!!. Jag betalar och kortet stannar i plånboken. suck.

Nu ska jag poppa lite poppis till lilla som tittar på High school musical för hundrasjuttioelfte gången.

Happy lördagskväll alla och mys för nu är det Sommar även om det finns myggdjävlar!!

PÖSS!!

5 kommentarer:

Fia sa...

om du vill kan vi dricka cambridge ihop och peppa varandra! Kram

Åsa själv sa...

FIA: ja, jag är på. Är du medlem där så du får handla eller måste man vara medlem? Har ett paket Nutrilett som jag dricker då och då som mellis.

Fia sa...

Man behöver inte vara medlem, man köper sin dricka och sen går man. ;) Känns som om man köper droger. Men jag vill inte börja nu. Jag körde här för ett par veckor sen och gick ner 7 kilo men nu har jag gått upp lite igen. Jobbigt att köra nu när Älsklingen har semester. Jag tror dessutom att hon har semesterstängt... kan kolla. Vi FB:ar. Kram

Vicktoria sa...

Jag peppar gärna. Men det vet du redan.


KRAM

Åsa själv sa...

FIA: vi höres!

V: jag vet att du finns där. Och är så tacksam!! Är du bra på hypnos?? Tänkte att jag behövde något som programerar om hjärnan så jag kommer mig för att röra på mig. :)