söndag 1 augusti 2010

Lilla vill inte sova


Hon har sovit tidigare ikväll. Tomas gick och läste för henne vid 20 tiden. Vid 22 ropade hon och yrade. Jag tog blodsocker och det var 3,5. Så hon fick macka och mjölk. La mig bredvid henne så hon skulle somna om men det var kört. Efter en kvart säger hon att jag kan gå ut om jag vill. Jag svarar att jag går bara ut om du somnar igen. Mmmm, men det gör jag, får jag till svar. Nu är klockan 23:30 och hon sover fortfarande inte. Det är dagis och jobb imorgon så jag känner att hon borde sova för länge sen.
Hör från hennes rum nu: Jag är jättepigg. Jag sitter i matrummet precis utanför. Hon har bett mig att stänga av min dator för den låter. Så jag lägger mitt sista inlägg för dagen och tar mig en "försöka få barn att sova" time i stället.

Är fortfarande inte ett dugg sugen på att gå och jobba i morrn. Och jag vet inte vilken tid jag börjar heller. Ordinarie tid är ju 07:30 men när revisionen är igång har vi börjat 07:00. Så jag safear och åker till jobbet vid 7. Ska åka med broren - om han kommer ihåg. Annars är jag på jobbet 07:30!

Det var en bra första augusti dag idag!

Nu - natta Lilla IGEN!!

Inga kommentarer: