måndag 9 augusti 2010

så kom regnet

Idag har det ju varit kvavt och klibbigt ute. Det kändes som det inte gick att andas ett tag tyckte jag. Nu har jag ju inte varit ute hela dagen utan små små kortisar under dagen. Var iväg och köpte frimärken på lunchen och det var skönt att komma in i kylan igen. Har ju aircondition på i mitt lilla kryp in.

Planen idag var att jag skulle gå ner på stan till Tomas och sen åka med honom därifrån hem och hämta upp Elin på dagis. Lina har hemmanyckel från och med idag. De har ingen fritids från årskurs 4. Bra på ett sätt - hon får lära sig ta ansvar. Annars tycker jag det är bra att fritids finns så det blir lite ordning på torpet. Jag åker med pappa på morgonen men eftersom han har semester så hämtar han mig vid 06:40. Han säger att det är OK. Han är ändå vaken. De går ju upp vid 5 tiden. Vi behöver se över färdmedel i vår familj. Så....jag skulle då gå till stan. Vid 15:45 vräker det ner vid jobbet. Regndroppar stora som köttbullar. Kul. Jag tänkte inte ens på att ta med en jacka. Ringer Tomas och han ska hämta mig. Precis när jag ska gå så slutar det regna så jag går ner mot stan och han plockar upp mig straxt före mitt andra kontor. Det var skönt att gå. Jag tror att det tar mig längre än 30 minuter att gå från Kraftvärmeverket till stan. Det får jag sätta som ett projekt när jag inte har någon tid att passa.

Mannen är på fotboll i Uppsala och jag har en snäll flicka hemma som tittar på tv medans den andra, inte så snälla just nu, står och dansar och sjunger framför tv:n. Den som dansar vill verkligen ha bråk. Nu när vi har det så lungt och skönt hemma!!! Bra tänkt! NOT.
Ska ta och sära på de där två. Vi hörs!

Inga kommentarer: